יום חמישי, 5 באפריל 2012

יינות באיטליה

לחובב היין שנוסע לטייל באיטליה מחכה אתגר בבחירת היין. האיטלקים מדרגים את היינות שלהם ומסמנים את היינות בצירוף אותיות הדירוג אשר לאדם שלא מכיר אותם גורמות לבילבול. הדירוג הראשון והכי נמוך מבחינת איכות הוא VdT שאלו ראשי תיבות של "יין שולחן" באיטלקית. יינות שמסומנות עם דירוג זה מייוצרות באיטליה אבל פה נגמר פחות או יותר מה שניתן לומר על היין הזה.
דרגה אחת מעלה נמצים יינות IGT שהם יינות אופיינים לאיזור מסוים באיטליה. האיכות שלהם יותר טובה מהקודמים והם מיוצרים מקומית ונשתים צעירים. הדרגה הבאה היא DOC שאלו יינות טובים יותר עם פיקוח על תהליך ייצור וסוג ענבים כך שיתאים לאופי ומסורת האזור שבו הם מיוצרים. ניתן לומר שזו בחירה טובה לאלו שלא שואפים לדרגה הכי גבוהה (ולרוב היקרה).
בסוף הסולם מגיע דרגת DOCG שהיא הגבוה ביותר ולכן האיכותית ביותר. ה-G מוסיף על הדרגה הקודמת את האחריות שזהו יין מאיכות מעולה. יצרני היינות עם דירוגים כאלו לא יסתירו זאת והבקבוקים בולטים יותר עם תויות שמושכות את העין. כמובן שהמחיר בהתאם.

כמובן שהאיטלקים מאוד גאים ביינות האיכותיים בדרוג DOCG שלהם ובמסגרת גאווה לאומית זו הם הוסיפו לאחרונה לסדרת "תוצרת איטליה" את הגליון הבא שמציג 15 יינות מפורסמים בדירוג זה.
כל בול מציג את בקבוק היין, הכרם וסוג הענבים שמשמשים בייצור יין זה. אין ספק שההנפקה עשתה חשק לטעימת אחד (או כל) מהיינות המוצגים.

Vini Italiani DOCG - Foglietto
סדרת "תוצרת איטליה" - יינות DOCG, תאריך הנפקה: 24 מרס 2012





כאמור זו לא הפעם הראשונה שאיטליה מנפיקה בולים שמציגים מוצר "תוצרת איטליה". בנוסף לגאווה הלאומית המטרה היא גם לקדם מכירות של מוצרים תוצרת איטליה. הנה הנפקות קודמות נוספות באותה סדרה (קיימים נוספים):

Made in Italy 2v
גלידה איטלקית ושיש, 2006
Arm of Lamborghini
למבורגיני, 2007
Fiat 500 automotible painting
פיאט, 2007





אוכל איטלקי, 2011
גבינות, 2011
בדים, 2011

'Made in Italy - Fratelli Carli' stamp
שמן זית של חברת Fratelli Carli
2011

Made in Italy: Gentilini Biscuits on stamps
ביסקוויטים של Gentilini
2011

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה