יום חמישי, 29 במרץ 2012

פריחת הדובדבן

לפני 100 שנים בדיוק, בשנת 1912, שלחה יפן לארה"ב משלוח של 3020 עצי דובדבן כמחווה על חימום היחסים בין שתי המדינות. העצים (מ-12 זנים שונים) ניטעו בפארק סאקורה שבמנהטן ולאורך גדות אגן הגיאות (Tidal Basin) שבפארק פוטומאק אשר בוושינגטון.
לציון 100 שנים הנפיקו המדינות בהנפקה משותפת בולים כשהמוטיב הבולט בהם הוא, כמובן, הפריחה המפורסמת.
הגליון היפני מכיל זוג בולי נוף מוושינגטון וסדרה של בולים המציגים זנים שונים של העץ:


ארה"ב הנפיקה זוג בולים שדי קרובים לתמונת ראי אחד של השני אשר מציגים מבט פנורמי על עצי הדובדבן הפורחים שמקיפים את אגם טידל בסין שבוושינגטון. בבול שמשמאל נראות זוג ילדות לבושות בקימונו (תלבושת מסורתית יפנית) ומאחוריהן המשפחה כשהם צועדים בגדת האגם וברקע אנדרטת וושינגטון המפורסמת. בבול הימני ניתן לראות את אנדרטת ג'פרסון.


כמובן שבמהלך 100 השנים האלו היחסים בין יפן וארה"ב ידעו עליות ומורדות ובעיקר בתקופת מלחמת העולם השניה. העצים התמימים המשיכו לפרוח כסימן לקשר שחזק יותר מדעיכות זמניות ביחסים. ב-11 לדצמבר 1941 ארבעה עצים נגדעו. מיד עלה החשד שיש לכך קשר למתקפה של יפן על פרל הארבור רק ארבעה ימים קודם לכן אולם חשד זה אף פעם לא אומת.
בשנת 1935 החלה מסורת ארוכת שנים של פסטיבל פריחת הדובדבן השנתי. זהו פסטיבל של שבועיים בוושינגטון שמתחיל בסוף מרס ומציין את בוא האביב. המשתתפים מגיעים לפארק, מסתובבים בינות לעצים, יושבים על הדשא לצל העצים ונהנים מהיופי הייחודי. הפסטיבל מתקיים מאז ועד היום בכל שנה מלבד הפסקה של מספר שנים במהלך מלחמת העולם ה-II.

קטע הוידאו הבא מציג את חגיגות הפסטיבל בשנת 1944:


2 תגובות:

  1. אז לא היה או כן היה פסטיבל במהלך מלחמת העולם השניה (כי ב-1944 עדיין היתה מחלמה עקובה) ? מכל מקום, נהניתי מאוד מהסקירה והתענגתי שוב על מראות הטיולים שלי בארה"ב.

    השבמחק
    תשובות
    1. אביב, תודה על ההערה. ניסחתי מחדש.
      אין ספק שגם אני ארצה לבקר שם מתישהו בייחוד בתקופת הפסטיבל.

      מחק